En los medios

New studies help to explain how microbes in the gut can shape a host’s fear responses.

El trabajo, realizado en ratones, muestra que el fármaco ayuda a restaurar la función de las extremidades anteriores mediante el bloqueo de una proteína.

Scattering between electrons in the material graphene can cause these particles to flow like a viscous liquid. Such flow, which has previously been detected using measurements of electrical resistance, has now been visualized.

When humans started to tame dogs, cats, sheep, and cattle, they may have continued a tradition that started with a completely different animal: us. A new study—citing genetic evidence from a disorder that in some ways mirrors elements of domestication—suggests modern humans domesticated themselves after they split from their extinct relatives, Neanderthals and Denisovans, approximately 600,000 years ago.

Por primera vez un equipo de astrónomos ha descubierto un planeta tipo Neptuno orbitando en torno al remanente de una estrella similar al Sol. Además se ha observado que el exoplaneta está perdiendo su atmósfera por la proximidad a la estrella. En el futuro le podría pasar lo mismo a nuestro sistema solar.

Research suggests it’s more likely close-knit cliques.

Un equipo de investigadores ha creado los primeros chips biónicos que podrían reparar circuitos neurológicos en un futuro.

Al suponerse que está en permanente expansión, no es sencillo encontrar su centro

Say “sit!” to your dog, and—if he’s a good boy—he’ll likely plant his rump on the floor. But would he respond correctly if the word were spoken by a stranger, or someone with a thick accent? A new study shows he will, suggesting dogs perceive spoken words in a sophisticated way long thought unique to humans.

Kaltetutako bihotzetan zelula amak txertatzen direnean gertatzen den hobekuntza zelula horiek txertatzeak eragiten duen erantzun immunologikoagatik da, eta ez, uste zenez, zelula amek bihotzean zelula berriak sortzea eragiten dutelako. Ondorio horretara iritsi dira Nature aldizkarian argitaratu berri duten ikerketa batean.